top of page

digital markedsføring

Alle vet etter hvert at det ikke nytter å ha verdens beste, billigste eller nyttigste produkt hvis ingen vet om det. 

Å være synlig i det digitale landskapet er helt avgjørende for om din bedrift skal lykkes med markedsføringen.

 

Digital markedsføring kan være mange ganger så effektiv som tradisjonell markedsføring, men det forutsetter at du har en digital strategi og et nettsted som er bygget for digital markedsføring. 

Kjernen i all digital markedsføring er ofte bedriftens nettside.

Endringer i medievaner

De tradisjonelle markedsføringsteknikkene har vært å benytte trykk, radio og fjernsyn som kanaler for å fremme sitt budskap, men de siste årene har det vært store endringer i folks medievaner. Folk leser ikke lenger aviser eller ukeblad, og færre ser på TV. Postkassene fylles med reklame fra de store kjedene mens stadig fler sier «Nei takk» til uadressert reklame samtidig som mediestøy gjør det vanskeligere for de fleste å nå ut med sitt budskap. Det som virket før virker ikke lenger.

ALLE ER PÅ INTERNETT

Tiden folk før brukte på tradisjonelle medier brukes nå til å surfe på nett, og på sosiale medier. Aldri før har den norske befolkning brukt så mye tid på internett. 4 av 5 nordmenn er på internett daglig, og over 50% av all internett-trafikk skjer på mobile enheter. 30% av alle solgte TV-er er nå en Smart TV med internett-tilgang. Konklusjon: Alle er på internett – og de er der hele veien!

Nettsiden er selve hjertet i virksomhetens kommunikasjon med kundene og den mest grunnleggende forutsetningene for effektiv markedsføring på internett.

kanaler for digital markedsføring

WEB.png
NETTSIDE

Kjernen i all digital markedsføring er bedriftens nettside. Her skal dine nåværende og potensielle kunder finne best mulig informasjon om både bedriften og produkter/tjenester.

SEO.png
SØKEMOTOR

I dag er det viktigere enn noen gang å være synlig i søkemotor. Dersom nettstedet har tilstrekkelig godt innhold og er riktig søkemotoroptimalisert kan Google fort bli den største kilden til trafikk til nettsiden.

FACEBOOK.png
FACEBOOK

68 prosent av Norges befolkning over 18 år bruker Facebook daglig og dette er utvilsomt det desidert største og viktigste sosiale medium når en snakker markedsføring for bedrifter.

GOOGLE.png
GOOGLE ADS

Google AdWords er betalte søketreff i Google. Du kan kjøpe deg synlighet på relevante søkeord selv om du ikke har klart å oppnå synlighet gjennom egen nettside eller sosiale medier.

digital strategi

Før du i det hele tatt går i gang med både nettside og digital markedsføring bør du ha en digital strategi. Mange forbinder ordet strategi med noe komplisert og innviklet, men strategi handler mer enkelt om valg av retning og målsetning.

Alt for mange fokuserer utelukkende på design, bilder og farger både når de går i gang med nettside og den digitale markedsføringen, og glemmer helt at det er innholdet som avgjør suksessen. I den forbindelsen er det noen helt sentrale ting du må ha klart for deg for å lykkes med den digitale markedsføringen: Det aller viktigste er å ha fokus på din målgruppe. Hvem er det du vil snakke med? Det neste du må ha klart for deg er: Hva er budskapet ditt - Hva ønsker du å si til målgruppen? Og sist men ikke minst: Hva vil du kunden skal gjøre på nettsiden eller landingssiden din?

Vi anbefaler ofte å gjennomføre et forprosjekt for å etablere en kommunikasjonsplattform for bedriften. Kommunikasjons plattformen danner grunnlaget for det videre markedsarbeidet. Vi kartlegger tema som: Hva kan vi - Våre styrker og fordeler. Hvem er vi, og hvordan ønsker vi å bli oppfattet? Hvem er målgruppen? Hvilken posisjon ønsker vi ha i markedet?

VI HJELPER DEG MED INNHOLDET

 Velg riktig innhold som hjelper deg å opprettholde god og verdifull kommunikasjon med kundene dine og ikke minst potensielle nye kunder. Vi utarbeider tekster i henhold til bedriftens profil og image og bidrar til å strukturere teksten din for å gi den størst mulig gjennomslagskraft. Det kan være ny tekst på en nettside, skrive nyhetsartikler, nyhetsbrev eller annonsetekster. Vi tar også hensyn til søkemotoroptimaliseringen.

Det finnes et uendelig antall kilder for trafikk til nettsiden, alt avhengig hvilken bransje du er i.

Vi er brennende opptatt av å dele våre erfaringer og på den måten hjelpe våre kunder med å identifisere og fokusere på de løsningene som gir mest igjen for markedskronene. Vi fokuserer på de mest brukte og mest effektive kanalene for de fleste små og mellomstore bedrifter. 

Interessert i vite mer? Ta kontakt!

Vi leverer tilpassede løsninger basert på ditt behov og dine budsjetter. Ta kontakt for en uforpliktende samtale eller prisestimat.

bottom of page